lördag, januari 12, 2008

Det blir vad man gör det till.

Det är mycket som har hänt den senaste tiden. Allt från att medverka i ett lekprogram på TV, till att jobba på grammisgalan. Stressfaktorn har varit högre än någonsin, men jag har insätt att det räcker att sova någon timme per natt för att kunna leva. Fan, vill man så kan man. Det är inte svårare än så.

Igår hade vi screening av vårt slutprojekt. Fantastic 4 production visade sitt konstverk och fick goda omdömmen. Vi fick med all rätt känna oss stolta. Det gör vi också. För vi har slitit som fan för att få det att bli bra.

Vi insåg redan från början att tv-branchen är en hård branch, och därför lär man visa vad man går för hela tiden för att nå dit man vill. Vi har dock lärt oss att ha roligt under tiden också. Tyvärr stör det vissa, men det skiter jag i. För jag vill inte se tillbaka på mina 40.o00kr och tänka, fan vad tråkigt jag hade. Nej, varje liten krona ska jag ha kul för. Vissa tycker att vi tar mycket plats, men hur ska det bli sen då? Om man inte lär sig att ta plats nu, i en klass på nio personer, hur ska det då gå sen?

TV är en hård branch, deal with it, annars kanske det är lika bra att göra något annat.
Jag kanske är hård, men någon måste ju vara det.

Hur som helst, jag är jävligt glad över alla kontakter och vänner jag har fått genom medieskolan.
Det blir ALLTID vad man gör det till. Så är det!

Inga kommentarer: