tisdag, september 18, 2007

Jag nästan dog i dag...tack SL

SL suger kuk.
Varför?
Jo...

1. Gårdagen... behövs det sägas mer?

2. Jag sitter på bussen mot östberga, är på väg till en vän. Bussen stannar och släpper av en söt liten kille i 7års ålder. Dörrarna stängs, chaffören gasar och pojken kliver rakt ut framför bussen.
Skräcken sprider sig i magen och jag tänker, nu dör han. Jag kommer att se en människa dö.
Lyckligtvis lyckas chaffören bromsa.

3. Jag sitter på bussen hem, chaffören saktar in även fast det är grönt ljus. Sedan mummlar han i högtalaren, oj jag glömde svänga. Han tar en omväg och är snart på rätt väg. När vi kommer till rödljusen vid tvärbanan så slår det över mot rött och han stannar mitt på spåret, tills han inser just de, det kommer en tvärbana från årstaberg, och jag tänker, nu dör jag... jag kommer att mosas i en buss av en tvärbana. Grattis! Ny friserad och död. Yes! Men smartasset gasar och kör iväg.

TACK SL!


Tack Emma,
som fixade mig idag.
Du är guld,
som vän och som frisör!

Inga kommentarer: