söndag, november 04, 2007

konst

Vad var det du såg igår natt, någonting du inte klara av?
Vad är det som tvingar dig att tvinga mig att stanna kvar?
Jag har ledsnat på att vänta. ärligt talat jag är så trött.
Du är tvögd förendrad, du är gråtmild, du ser rött.
Jag har ledsnat på att vänta på de ständiga problemen med sömn.
Behöver nån som behöver mig.

Jag vaknar intill dig med gråten i halsen, dom skriker och flyr i en mardröm igen.
Dom klöser varandra med klolika fingrar. Jag håller dig så hårt att du inte får luft
Allt du har väntat på krymper på nära håll.
Allting omkring dig är långsamt som jag.
Allt du har väntat på kommer så småningom.
När jag är borta, har du potential.

Vaknar intill dig med spritsmak i munnen. Jag vaknar av värmen,
men jag är iskall.
Jag viskar ditt namn, som är allt jag minns just nu.
Vi drömmer nog alltid om saker vi glömt.

Vi viker oss på asfalten av skratt. Ingenting kan röra oss i natt
Ibland så dör jag lite grann,
när du halkar med din tunga på en bokstav i mitt namn

Som en ljudlös, svartvit hallucination var marken sedd uppifrån bron
Vi vände oss mot kameran och log

Inga kommentarer: