torsdag, november 15, 2007

Vad är felet?

Kära vänner.

Det känns så underbart skönt att jag Mikaela Schef, har betalat 41000kr för att få gå om lågstadiet igen. Helt underbart känns det. Speciellt det här med att det är svårt att stå vad vad man tycker om tänker...

När jag började min utbildning trodde jag att det skulle vara nästan lika hårt som i verkligheten. Icke, vissa kan glida på en räkmacka genom hela skiten och kommer ändå få samma omdöme som de som faktiskt lägger ner sin själ för att prestera bra.

Sen undrar jag, vad gör man i den riktiga branchen om någon sätter än på en position som man inte vill? Jo, man jobbar skiten ur sig och visar att man egentligen hör hemma där man vill.
Gör man inte de, då kan man lika gärna sitta i en källarlokal och slicka frimärken!

Om man vill komma dit man vill så kan man inte bara sitta och hålla käften, och låta andra prata för sig.

Ibland kanske man skulle ta sig en funderare på vart man egentligen hör hemma.
Vad är det jag vill göra, och är jag beredd att göra det som krävs för att nå dit.
Det går inte att sätta sig ner och grina om det inte blir om man vill.
Speciellt inte om man inte kan stå för det man tjuter över.

Då vill jag också säga att alla har sina dåliga dagar, dagar då man inte orkar med något alls. När man inte kan ta något. Jag har haft de dagarna, och jag är säker på att det kommer fler.
Idag är en sån dag. Jag sitter inte och tjuter, jag är bara fruktansvärt arg och irriterad.

En dag måste man växa upp och inse att livet inte är en dans på rosor.
Men vem fan lovade dig en rosengård?

Är det något någon vill diskutera, säg det gärna till mig.

Inga kommentarer: