torsdag, augusti 16, 2007

I went to leksand

Så jag åkte hem det fortaste jag kunde. Hoppade in i bilen och for till Leksand med familjen.
Vi hade en riktigt mysig helg. Sommarland är superkul, men de har världens mest inkompitenta personal och en jäkligt dålig marknadsföring. Falsk marknadsföring. Får man ta bilder från andra nöjesparker och sätta i sin egen brocyr när man dessutom inte har den grejjen?!
Men som sagt, kul är det iaf.

Sen åkte jag hemåt, hoppade av tåget i v:ås. Fikade med Kristoffer medans jag väntade på Anton. Sen blev det långa timmars bilfärd mot göteborg. Gick och la oss på hotellet. Upp tidigt, och solen lös. Tillskillnad från vad det gjorde när vi åkte ner. Det blev en härlig dag att dela ut Ramlösa på, fanns några puckoungar såklart, men det gör det ju alltid. Stannande en natt till, stackars Anton fick slippa köra hela vägen hem igen på kvällen. Så vi lekte med Olle, tittade hur han bodde och så gick vi till Kellys och åt pizza. Jag och anton åt varisin pizza, jag tog en cider (äpple, och den var äcklig!), och anton en öl. Vi betalade typ 96kr, tror jag att det var. Det var vi värda!

Sen åkte vi hem, och då regnade det igen. Min kära mor ringde och tipsade mig och en säng, 160 DUX för 1000kr. Så vi åkte och kikade på den, som ny, och som hittat! I love it!! När vi kom hem kikade vi lite mer på blocket, såg att någon ville bli av med sin gamla hörnsoffa. Jippi tänkte vi. Soffan fanns vid globen så den skulle ju vara nära att hämta. Men en bortskänkessoffa utan bild kan väl inte vara så fin?! Hur som helst så lastade vi in våran gamla soffa i bilen och körde den till tippen kl 07.00 i morse. Sen åkte vi och tittade på soffan, som skulle vara lite sliten. Vart då? Den såg ju nästan oanvänd ut, luktade dock lite illa, men det går väl ut med tiden. Så jäkla typsikt att man glömde att köpa en trisslott igår. Dessutom kommer mammsen hit med min garderob i morgon. I love!!


CSI!

By!

Inga kommentarer: